Născută din fum și os – Laini Taylor (recenzie)

Autor: Laini Taylor
Editura: Epica
Număr de pagini: 400
Anul apariției: 2016
Număr de volume: 3

Știu că nu sunt cea mai activă persoană pe blog, dar am momente când pur și simplu nu îmi găsesc cuvintele perfecte pentru a spune ceva despre o carte, pentru a-i atribui niște adjective 😅. Cred și sper că nu sunt singura care pățește asta. Trecând peste problema mea cu scrisul recenziilor, astăzi îți aduc o recenzie pentru cartea „Născută din fum și os„, carte pe care mi-o doresc de anul trecut. Atât de încântată am fost când am primit-o încât nu mă mai puteam concentra pe celelalte cărți care erau înaintea ei. Asta a fost dragoste la prima vedere cu siguranță.

Karou, personajul nostru principal, este studentă la Liceul de Artă din Boemia. Tocmai ce trece printr-o despărțire. Este o simplă fată și nu prea. Are părul albastru, are tatuaje și rune în palme și ce e cel mai interesant este că ea a fost crescută de niște personaje foarte interesante. Desenează mereu niște monștri cu corp de animal și cap de om care sunt adevărate sau nu. Asta poți afla doar și doar dacă citești cartea.

Akiva, o minunăție de personaj, apare și el în prim-plan puțin mai încolo, dar are o intrare foarte interesantă, crede-mă. Atunci când Akiva o vede pe Karou pe o stradă din Marrakech, va avea loc o confruntare care va schimba totul. Lucrurile vor lua o întorsătură neașteptată. Toate așteptările pe care le aveai se vor spulbera dând naștere altor ipoteze, dar crede-mă, finalul este imprevizibil.

Autoarea a reușit să dărâme toate miturile despre îngeri și demoni și a reușit să ne dovedească că este vorba despre mult mai mult, ne va arăta că dragostea va dăinui indiferent de vremuri. Maturizarea personajelor este și ea prezentă acolo, iar cel mai mult vom vedea asta la Akiva, care a reușit să își ascundă durerea sub o mască a durității, a brutalității și a dorinței de răzbunare.

Legăturile dintre personaje sunt foarte frumos clădite. Plină de acțiune, cartea te plasează în anumite ipostaze în care nici nu știi cu cine ții, cine are dreptate și cine va mai fi rănit. Chiar este „imposibil de lăsat din mână”. Ce să mai spun despre final? Finalul m-a șocat în adevăratul sens al cuvântului. Mă așteptam la orice, dar nu la acea răsturnare de situație.

Îți mai spun doar un pic și despre copertă și te las. Îi ador coperta, îmi place că este” moale” și o pot ține ca lumea în mână când o citesc. Coperta ascunde o enigmă care trebuie musai aflată, descoperită și rezolvată.

Cartea a primit de la mine 5⭐/5 de la mine și pur și simplu, abia aștept să citesc și restul volumelor pentru că sunt extrem de curioasă. De asemenea, cartea o recomand cititorilor de fantasy, iubitorilor de mituri și nu numai.

2 gânduri despre „Născută din fum și os – Laini Taylor (recenzie)”