Scrisori din insula Guernsey – Mary Ann Shaffer & Annie Barrows (recenzie)

Autor: Mary Ann Shaffer & Annie Barrows
Editura: Nemira
Număr de pagini: 304

Atunci când am început această carte am crezut că vor fi doar câteva scrisori prezente pe parcursul lecturii pentru că pur și simplu am uitat că această carte este formată doar și doar din epistole (scrisori, telegrame, iar la final câteva notițe ale unui personaj). Toată cartea este povestită sub forma acestor epistole și asta e ceva nou pentru mine. La început credeam că o să-mi pierd răbdarea, dar nu s-a întâmplat asta, chiar m-am „îndrăgostit” de această carte care și-a făcut loc în inima mea și nu va mai ieși prea rapid de acolo.

Scrisori din insula Guernsey” este despre suflete rătăcite, despre traumele lăsate de al doilea război mondial când nemții au preluat conducerea Londrei și a Insulei Guernsey. Juliet Ashton este o scriitoare celebră care a scris sub pseudonimul de Izzy Bickerstaff, dar care acum vrea să iasă de sub acest pseudonim care a făcut-o celebră și să scrie sub numele ei real, Juliet. Aceasta începe să caute un nou subiect pentru o nouă carte și din punctul meu de vedere, scrisoarea de pe insula Guernsey pe care o primește de la un bărbat necunoscut este biletul ei spre fericire.

Schimbul de scrisori pe care aceștia îl încep este startul unei noi povești frumoase. Bărbatul începe să îi povestească despre clubul de lectură (care are un nume tare drăguț) pe care l-au înființat el și alte persoane doar pentru a scăpa de pedeapsa pe care nemții le-ar fi aplicat-o dacă ar fi aflat adevărul motiv pentru care s-au întâlnit în acea seară. Așa începe să devină un club de lectură și să se vadă în fiecare vineri seară pentru a discuta despre cărți. Toți membrii clubului încep mai apoi să-i trimită dragei noastre autoare scrisori despre clubul de lectură, despre cum s-au simțit pe timpul asediului și cum au ajuns să se cufunde în lectură.

Am iubit faptul că am fost martoră acestor schimburi de scrisori. Fie ele despre clubul de lectură, despre iubire și fie ele trimise cu ură. Așa cum au spus și cei de la People :
„O bijuterie… incisivă și cu observații extraordinar de fine. O capodoperă fragilă despre dragoste, război și despre marele ajutor pe care ți-l dau cărțile bune și prieteniile adevărate.”

Am citit-o cu o „poftă” incredibilă. Nu mă așteptam (repet) să îmi placă atât, dar atât de mult. Am simțit fiecare gând al personajelor, fiecare durere. Persoanele sunt extrem de frumos construite, conturate. Fiecare își pune în evidență personalitatea prin moduri mai mult sau mai puțin subtile și asta m-a făcut să fiu mai aproape de ele.

Juliet Ashton este o minunăție de personaj, mie mi-a plăcut extrem de mult. Îi ador caracterul, personalitatea, curiozitatea și simțul umorului, pe care îl are extrem de dezvoltat. Este o femeie frumoasă din toate punctele de vedere.

Coperta este de o frumusețe maximă. Consider că i se potrivește perfect. Fiecare culoare, fiecare subton. O reprezintă întrutotul. Parcă nici nu i s-ar fi potrivit altă copertă mai bine decât această. De asemenea, dacă iubești hărțile, cartea aceasta are una superbă și după cum bine știi, sunt de părere că o hartă conferă unei cărți un plus de ceva, când am văzut-o am rămas pur impresionată.

Între timp am văzut și filmul pe care îl găsiți și pe Netflix. Cu această ocazia, mi-am dat seama cât de multe se schimbă într-un film atunci când este făcut după o carte. Filmul schimbă toată povestea la 360 de grade și nu că nu mi-a plăcut, mi-a plăcut extrem de mult, dar era drăguț dacă s-ar fi respectat mai mult ceea ce se întâmpla în carte. Totuși nu e de ignorat. Chiar te invit să îl vizionezi și să dai cu o părere despre acest lucru. Îți voi lăsa mai jos și trailer-ul și să-mi spui dacă pe tine te-a convins să te uiți la film.

Cartea aceasta o recomand persoanelor iubitoare de povestiri istorice, de dragoste, de război. Cărții i-am oferit pe Goodreads 5⭐/5 , dar merita mult mai mult.

4 gânduri despre „Scrisori din insula Guernsey – Mary Ann Shaffer & Annie Barrows (recenzie)”

1. O carte care mi-a placut mult si mie – este originala nu numai prin formatul epistolar, dar si prin protagonista absenta – Elizabeth – a carei prezenta, in mod paradoxal, o simti la fiecare pas. Felicitari! ❤

Apreciat de 1 persoană

2. Mi-a plăcut filmul, dar vreau neaparat să citesc cartea. Îmi plac cărțile legate de război, am citit câteva, dar vreau să mai citesc(mai ales cărțile în care este prezentat Al Doilea Război Mondial) , pentru că vreau să fiu mai informată. De asemenea, sunt o adeptă a scrisorilor, deci probabil că aș aprecia foarte mult cartea, dar și povestea de dragoste m-ar captiva…. 😘❤

Apreciat de 1 persoană