Prințesa de cenușă – Laura Sebastian (recenzie, volumul 1)

Theodosia avea 6 ani când țara ei a fost invadată și mama sa, Regina de Foc, a fost ucisă sub ochii ei. În acea zi, Kaiserul i-a luat Theodosiei familia, țara și numele și a încoronat-o drept Prințesa de Cenușă – un titlu rușinos, pe care să-l poarte în noua ei viață de prizonieră.

Timp de zece ani, Theo este captivă în propriul palat. Îndură abuzul neîncetat și batjocura Kaiserului și a curtenilor săi. E lipsită de putere și supraviețuiește în această lume nouă doar îngropând-o adânc în ea pe fetița care a fost odată.

Apoi, într-o seară, Kaiserul o forțează să facă inimaginabilul. Cu mâinile pătate de sânge și cu speranța că își va recăpăta tronul pierdut, ea își dă seama că nu este destul doar să supraviețuiești. Theo are o armă: propria minte, mai ascuțită decât orice sabie. Iar puterea nu se câștigă întotdeauna doar pe câmpul de bătălie.

Timp de zece ani, Prințesa de Cenușă își vede țara prădată și poporul înrobit. Dar totul încetează acum.

Titlu: Prințesa de cenușă (Ash Princess)

Autor: Laura Sebastian

Număr de pagini: 440

Storia Books

Când @asternyx m-a anunțat că am fost cea mai activă urmăritoare de pe contul ei în luna iulie alături de încă cineva și mi-a spus să îi las numele unei cărți pe care mi-o doresc, automat am spus „Prințesa de cenușă”. Îmi doresc de atâta timp cartea aceasta și nu am ezitat când am spus de ea. Și știi ce? Nu regret. Chiar mi-a fost dor să citesc o carte atât de bună și eram sigură că această carte de la Storia mă va scoate din reading slump așa cum s-a mai întâmplat și cu alte cărți de la această editură (Prințul nemilos, Eliza și monștrii ei).

Theodosia nu mai are nimic. A pierdut totul în urmă cu 10 ani când kalovaxienii au cucerit Astrea, iar mama sa și toți cunoscuții au fost uciși, însă nu a avut această soartă. A fost lăsată să trăiască, dar nu frumos. A fost maltratată și chinuită de fiecare dată când existau acte de rebeliune împotriva Kaiserului (regele) și biciuită doar pentru a învața limba acestora și de a-și uita numele și a-și spune doar Thora. Singura persoană care chiar îi este alături este, culmea, fiica celui mai mare dușman al ei, dar oare vor mai putea fi prietene după tot ce va urma? Va reuși Theodosia să ducă la bun sfârșit ce a plănuit? Îți recomand să citești cartea pentru a afla singur/ă răspunsurile la aceste întrebări.

Cartea asta are chiar de toate. De la strategii de luptă, până la iubire și trădare. Personajele sunt foarte frumos construite, relațiile la fel, dar știi ce simt eu că lipsește acestei cărți? O hartă… Ohh da, și ce hartă frumoasă. S-ar fi potrivit de minune, dar chiar și așa, asta nu a eclipsat tot ce este bun din această carte. Nu cred că am motive să mă plâng. Theodosia e o persoană cam dificilă și uneori, sinceră să fiu, chiar mă enerva. Totul a trecut ținând cont că ultimele 50 de pagini au fost… hmm… bombă? Da, cam ăsta ar fi cuvântul care ar descrie cel mai bine finalul.

Pe lângă Theodosia, mi-a plăcut foarte mult și Soren și Blaise și Heron, și poate un pic Artemisia. Toți au făcut ca acțiunea cărții să fie mai „palpitantă” și mi-a plăcut toată această legătură dintre ei. Adică parcă a fost un plus de ceva adăugat acțiunii. Încă de când a fost prezentată Crescentia (Cress) nu mi-a plăcut. Mă enerva totul la ea, în special când se considera superioară când credea că totul i se cuvinte, iar Theodosia nu merita practic nimic. Mi s-a părut egoistă și rea, o folosea pe Theodosia și când nu i se cântă așa cum voia, amenința și intimida. Deși avea acea mască de persoană bună pe mine nu m-a impresionat sinceră să fiu. Probabil ție o să îți placă, dar mie nu mi-a plăcut. 😂 Gusturile nu se discută. 🙌🏻

Coperta este minunată, dar nu mai minunată decât coperta cărții în engleză care arată demențial. Scrisul este destul de mare și se citește destul de repede. Eu am citit-o în 3 zile și un pic, dacă nu eram leneșă, o terminam mai repede. Fiecare capitol al cărții ne întâmpină cu un cuvânt cheie despre ceea ce va urma, așadar, capitolele nu sunt numerotate, ci numite după ceea ce va urma în respectivul capitol.

Pe Goodreads i-am acordat 5⭐/5 pentru că eu chiar nu am nimic de obiectat împotriva acestei cărți și sper să apară cât de curând și volumul 2 (Lady Smoke, iar volumul 3 se numește Ember Queen) . Mi-a plăcut tare mult și o recomand din tot sufletul meu. Chiar sper să o citești și sper să îți placă la fel de mult! Pe astăzi am încheiat, ne revedem data viitoare cu un alt articol! Te-am pupat 👋🏻.

1 gând despre „Prințesa de cenușă – Laura Sebastian (recenzie, volumul 1)”