Regatul sufletelor | Seria Ultima Tămăduitoare – Rena Barron (recenzie)

Autor: Rena Barron
Editura: Leda Edge (Corint)
Număr de pagini: 496
Copertă: Softcover
Anul apariției: 2020

Încă de când a apărut cartea la noi mi-am dorit-o din tot sufletul. Copertă superbă, sinopsis pe măsură. Nu am citit așa multe cărți cu acest subiect, iar asta m-a făcut și mai curioasă și mai dornică de a afla ce se ascunde sub aceste pagini. Ce am descoperit? Un tărâm unde avem parte de tămăduitori, zei, craveni, demoni, mai avem și triburi și oameni care au culturi diferite. Intrigant, nu? Povestea lui Arrah m-a impresionat destul de tare, iar finalul a fost destul de răvășitor.

MAGIA ARE UN PREȚ… DACĂ EȘTI DISPUS SĂ-L PLĂTEȘTI

Arrah este fiica celor mai puternici tămăduitori și cei mai impunători, iar asta o face să devină și mai dornică de a avea magie. Propria mamă (Marea Preoteasă) o privește tot mai dezaprobator, doar tatăl și bunica îi sunt alături, tatăl ei cu cele mai frumoase povești, iar bunica cu tot felul de „ritualuri” pentru a-i descoperi magia și de a o ajuta s-o atragă asupra sa. Atunci când copiii încep să dispară fără urmă, Arrah este pusă într-o situație fără precedent, este aceasta dispusă să plătească prețul magiei pentru a afla unde sunt copiii?

Magia nu e bună sau rea. Oamenii sunt cei din cauza cărora devine periculoasă.

Acțiunea chiar este alertă și timp de plictiseală nu-i (iar dacă e, nu e în cantități mari). Trebuie să fii atent la aproape fiecare detaliu, dacă nu, ajungi să nu mai înțelegi nimic. Avem parte de niște personaje foarte complexe , cu niște povești care merită cunoscute. Trebuie să menționez că sunt momente în care parcă acțiunea și ideea cărții scârțâie. Avem parte de dragoste neîmplinită, suferință, durere, tristețe. Într-un cuvânt, cartea asta te trece prin toate stările. Răsturnările de situație nu lipsesc nici astea. Cad ca niște bombe asupra cititorului și spulberă tot ce credeai despre continuare.

În cele 495 de pagini m-am delectat cu o poveste pe care nu voi regreta niciodată că am citit-o. Arrah merită să fie cunoscută, merită apreciată pentru curajul de care dă dovadă. M-a impresionat destul de mult ideea aceasta în care toată lumea avea magie în afară de Arrah. Nu prea întâlnim des așa cărți.

Relațiile dintre personaje m-au impresionat destul de tare. Arrah + MAMA = ură . A fost destul de intrigant și acest plan al poveștii. Toate eforturile protagonistei de a-și impresiona mama, toate eforturile de după, sunt enorme. Bineînțeles că avem parte și de o mică idilă. Idilă care, din punctul meu de vedere, este unică. Hai să îți vorbesc un pic și despre aspectul cărții care nu-i de ignorat. Toate detaliile aurii de pe carte și chiar și titlul de pe cotor sunt ieșite în relief. Scrisul este ok așa cum e.

Deznodământul este unic și cutremurător. Deși începeam să am un dubiu în privința finalului, acesta tot m-a sensibilizat olecuțică. Nu pot spune că această carte este imprevizibilă 100%, dar tot merită să o citești. Nu te aștepta ca acum să afli deznodământul, că nu îl vei afla.

Cărții i-am oferit 4.5/5 pe Goodreads și zic eu că e un procentaj destul de mare. Nici nu cred că merita mai puțin de atât. Regatul sufletelor a fost o carte pe cinste și abia aștept să citesc și al doilea volum și de asemenea, să apară și filmul.