Locul unde obișnuiai să mă iubești – Helene N. (recenzie)

Autor: Helene N.
Data publicării: 2019
Editura: Pavcon
Tip copertă: Paperback
Nr Pag: 258

Atunci când am ținut pentru prima dată cartea în mână mi-am zis „sigur o să fie favorita mea”, am început-o mi-am zis „sigur nu îi dau mai mult de 3⭐”, când am terminat-o nu am mai avut cuvinte. Deși începutul scârțâie un pic și nu îți oferă mari așteptări asupra finalului, crede-mă, așteaptă-te la cea mai mare lovitură pe care o poți primi de la o carte. La cel mai neașteptat final dintre toate.

Totul începe cu Julian Harding, student la o facultate din Boston, părinți care nu sunt de acord cu facultatea sa, tatăl care vrea să își îndrume copil spre un viitor mai bune. Chestii de astea. Sincer, credeam că va avea un sfârșit clișeic și deja mă pregăteam sufletește pentru explicațiile pe care ar trebui să le dau dacă îi ofer 3/5. Personajele mi s-au părut imature de la un punct încolo, deciziile erau luate prea spontan. Apariția Freyei mi s-a părut picătura care a umplut paharul. Mă enerva super rău atitudinea ei și ajunsesem să o urăsc extrem de mult. Nu îi înțelegeam rostul și voiam pur și simplu să dispară.

Destăinuirile din ultimele 20-30 de pagini au fost cireașa de pe tort. Parcă în sfârșit totul avea sens. După cum am spus și la început, sfârșitul a fost neașteptat, iar epilogul a făcut totul și mai „dulce”. M-a bucurat să aflu atât de multe în acel epilog și m-a liniștit să le aflu soarta personajelor. Sincer, la final am realizat că nu voiam să mă despart de personaje și am început să mă agăț de fiecare pagină pentru a afla cât mai multe și pentru a le fi alături mereu. Freya, după ce am citit la final, a devenit o învingătoare pentru mine și o femeie puternică. De asemenea, un aspect legat de acțiunea cărții a fost faptul că a semănat un pic cu una din cărțile pe care eu le-am iubit.

Cartea se citește extrem de repede, paginile curg efectiv. Dacă aveam timpul necesar, în 4 ore o dădeam gata. Ador faptul că este atât de, hmm, cum să spun mai clar? Cred că „soft” e cuvântul, coperta este frumoasă, păcat totuși că ale mele pisicuțe au ronțăit-o un pic 😮 (deci grijă mare cu cartea dacă aveți pisici prin casă, creează dependență și pentru ele 😂).

I-am oferit 4⭐/5 și nu punctaj maxim pentru că au fost lucruri care chiar nu mi-au plăcut și chiar am așteptat acel ceva care să mă facă să dau cărții 5/5, dar nu a mai apărut. Abia aștept să citesc și cealaltă carte a autoarei, „Ultima zi”, pentru că multe prietene de-ale mele mi-au recomandat-o. Pe Instagram vei găsi și un giveaway cu cartea „Locul unde obișnuiai să mă iubești” (@fatacucartile2017) la care aștept să te înscrii dacă te-am făcut curioasă în legătură cu această carte.