Ultima doamnă Parrish – Liv Constantine (recenzie)

Titlu original: The last Mrs Parrish
Autoare: Liv Constantine (Lynne Constantine și Valerie Constantine)
Editura: Leda Bazaar (Corint)
Număr de pagini:480
Anul publicării: 2020

Deși mai bine de jumătate de carte am crezut că este o carte clasică, mai apoi am aflat că este „thriller”, mie tot mi-a plăcut. Thriller nu știu dacă e neapărat, adică pe mine cuvântul „thriller” mă face să mă gândesc la ceva mult mai „exploziv”, „agresiv”, dar totuși, pot numi cartea ca fiind un „thriller lejer”. Are o groază de întorsături de situație de la care nu te aștepți, iar eu chiar am așteptat un alt final. Ultima doamnă Parrish este prima apariție din această colecție de cărți de la Leda Bazaar.

Toată treaba, povestea, se învârte în jurul unor trei personaje, Amber, Daphne și Jackson. La prima vedere, personajele par ceea ce nu sunt, de fapt și m-am lăsat și eu păcălită de aparențe și am rămas șocată când am aflat de fapt cum stătea treaba. Stăteam ca pe ace când mă gândeam la final pentru că mi se părea că sunt depășită și că oricum nu voi reuși să deslușesc finalul așa că am lăsat să vină totul de la sine.

Amber este o scorpie, îți spun de pe acum, chiar și tu o să o urăști. S-a saturat de viața ei așa că începe să se bage pe sub pielea familiei Parrish. Jackson și Daphne sunt un cuplu desprins din basme, cel puțin așa se știe în micul orășel Bishops Harbor, ea președinta unei asociații, iar el „regele” afacerilor imobiliare, formează un cuplu de milioane, și la propriu și la figurat, cel puțin asta lasă de văzut. Bineînțeles că scorpia noastră încearcă să pună mâna pe ce are Daphne, dar crezi că va reuși? Vei afla numai și numai dacă vei citi cartea, lucru care nu îți va lua mai mult de 2-3 zile.

Nu știu dacă știi sau dacă am mai spus, am o obsesie cu coperțile moi, nu știu cum să explic mai exact, dar e mult mai ușor să le țin în mână dacă e coperta așa ăsta e un punct în plus pentru carte. Coperta e faină și inițial când am văzut-o (eu necitind sinopsis-ul și neștiind despre ce e vorba) am crezut că e vorba doar despre femei care au soți bogați 😂. Și eu am râs când am citit sinopsis-ul și l-am comparat cu ceea ce am crezut eu.
Scrisul este destul de mare și face ca citirea unei pagini să fie mult mai ușoară. Nici nu îți dai seama când ajungi la pagina X pentru că efectiv „curg” paginile. E ca și cum vrei să stai lipit de carte ca nu care cumva să se întâmple și altceva mai rău.

Relația dintre personaje este, hmm, complicată. Toate relațiile construite sunt bazate pe invidie, trădare și minciuni, cam acestea sunt „temeliile” relațiilor din carte. Acțiunea este foarte bine dezvoltată, sunt oferite detalii care sunt necesare și chiar nimic în plus. Nu ai cum să te plictisești dacă o citești, pe mine una chiar nu m-a plictisit. M-a trecut prin toate stările, mai ales când „scorpia” Amber își făcea de cap. Am avut momente când mi se părea normal să dau cu cartea de pereți, că na, poate o zguduiam un pic pe duduiță, dar nu am reușit.

I-am oferit cărții pe Goodreads 4/5. Mă bucur că am reușit să fac cunoștință cu cele două autoare și aflu că mie chiar îmi place stilul lor de a scrie, de asemenea abia aștept filmul care va fi ecranizat de Amazon Prime, iar la noi probabil de Netflix, nu știu, este doar o concluzie de a mea. Mai precizez un aspect și te las, dacă mie mi-a plăcut cartea și ție nu, asta nu înseamnă că eu am spus lucrurile astea în recenzie doar așa și vreau să ții minte un lucru, gusturile nu se discută. Până la următoarea recenzie, #staysafe!