Realitatea visului de Răzvan Marian (recenzie)

Autor: Răzvan Marian
Număr de pagini: 344
Editura: Libris Editorial

În momentul în care autorul cărții m-a contactat, evident nu am ezitat ținând de faptul că vreau să descopăr cât mai mulți autori români. Văzusem cartea la câteva prietene și deveneam tot mai curioasă de ceea ce va ascunde cartea sub coperta sa. Probabil că dacă aș fi fost în elementul meu aș fi citit-o într-o zi, maxim două pentru că se citește destul de ușor. Limbajul cărții devine puțin mai greu la un singur capitol, „Vise„, dar nu este ceva peste care să nu poți trece.

Cartea cuprinde trei capitole mari: Realitatea, Visele și Ea. După cum bine mă știi, preferatul meu a fost fără doar și poate „Visele”. Elementele fantastice au fost geniale, folosite cu „cap”. Subcapitole minunate, de altfel. Bineînțeles că am și un subcapitol preferat și anume „Povestea lunii”. M-a impresionat această povestire, iar sfârșitul său a avut un impact emoționat destul de mare.

Stanislav, personajul nostru principal, care este autorul, de altfel, ne permite să pătrundem în lumea lui. Să vedem drumul pe care l-a parcurs el spre maturizare și sinceră să fiu, chiar aveam nevoie de asta în viața mea. Până la finalul cărții, vei putea observa cum acesta s-a maturizat și a lăsat copilăriile în urmă, iar acest lucru este foarte evident abia în ultimul capitol, Ea.

„De-a lungul anumitor episoade din viața mea, au fost mulți oameni care mi-au spus: „te-ai maturizat”, „ai crescut”, „nu mai ești un puștan”. Dar niciodată nu i-am crezut. O fac acum, în schimb. Nu e nimeni lângă mine. Și acum îmi dau seama că m-am maturizat”

Modul în care ne poartă personajul în lumea sa este unic. Te face să te simți parte din poveste. Din povestea lui. Coperta cărții, din punctul meu de vedere, este superbă. Parcă îți șoptește faptul că odată începută această carte, nu o vei mai lăsa din mână. Este misterioasă, amuzantă, serioasă.

Concluzia finală este că am avut multe de învățat de la această carte. Am empatizat cu Stanislav în multe cazuri și asta chiar mă bucură. Cărții i-am oferit 5⭐/5 pentru că a meritat din plin asta și abia aștept să mai citesc și alte cărți ale autorului. Recomand această carte persoanelor cu vârsta de la 16+ din cauza limbajului care este folosit adesea și faptului că mai sunt prezentate și scene mai intime. Pentru achiziționare, cartea se găsește pe libris.ro.