Eliza și monștrii ei -Francesca Zappia (recenzie)

În această vară am partipat la un Secret Sunny unde secret sunny-ul meu a fost Emilia  ( reading.for.living ) . În pachetul de la ea, pe langă multe alte lucruri drăguțe, se afla și Eliza și monștrii eiNu are rost să mai spun cât de fericită am fost când am avut că am primit această carte pe care vreau s-o citesc de mult timp. Zis și făcut. Imediat după, am devorat cartea asta (la figurat, bineînțeles) . Și bineînțeles că mi-a plăcut.

Autor: Francesca Zappia

Storia Books

Numărul de pagini: 384

În lumea reală, Eliza, o fată de 18 ani, este timidă, ciudată și lipsită de prieteni. Online este LadyConstellation, creatoarea anonimă a Monstrous Sea, un webcomic extrem de popular, cu milioane de followers și de fani în întreaga lume. Eliza nu-și închipuie că ar putea vreodată să îndrăgească lumea reală așa cum o iubește pe cea online și nu simte nicio dorință să încerce.

Apoi Wallace Warland, cel mai mare scriitor de fanfiction pentru Monstrous Sea, se transferă la școala ei. Wallace crede că Eliza este un fan ca oricare altul și, pe măsură ce băiatul o scoate din carapacea ei, fata începe să se întrebe dacă nu cumva viața offline merită o șansă. Dar, când secretul Elizei este împărtășit din greșeală cu restul lumii, tot ce a construit – povestea ei, relația ei cu Wallace, până și propria sănătate mintală – începe să se năruiască.

De mult nu am mai rămas fără cuvinte la o carte. De o săptămână întreagă deschind laptopul, intru pe blog, deschid ciorna și nu pot să scriu nimic. Această carte m-a marcat în adevăratul sens al cuvântului și nu doar atât, m-am identificat și cu personajul principal, Eliza Mirk.

Eliza Mirk este o adolescentă de 18 ani, în ultimul an de liceu. Nu este ea acea persoană populară, ci din contra, este o persoană introvertită, nu îi place să iasă în evidență și abia așteaptă să termine liceul ca să ajungă la facultate unde crede ea că nu va mai fi o problemă și chiar nu o va mai băga în seamă nimeni. Noaptea este creatoarea webcom-ului Monstruos Sea unde are milioane de urmăritori și fani, iar singurii ei prieteni sunt Maxx și Emmy, care o ajută cu administrarea webcom-ului. Este fericită că nimeni nu îi știe identitatea decât Maxx și Emmy. Situația de acasă nu este roz deloc. Se ceartă mereu cu părinții și asta o disperă și mai tare. Incapabilă să socializeze și să își facă prieteni, Eliza stă doar în camera sa și lucrează la desenele pentru Monstruos Sea.

Viața Elizei se complică în momentul în care profesoara ei o pune să îi explice noului elev, Wallace Warland, orarul. Acesta arată ca un jucător de fotbal, persoană de care s-ar feri, dar de data asta nu se va întâmpla deoarece, Wallace nu e cum crede ea. Este un tip introvertit, ca și ea, și tăcut. Din cauza unei întâmplări nu prea plăcute, Eliza află că Wallace scrie fanfiction pentru Monstruos Sea, webcom-ul ei popular. Pentru prima dată în viața Elizei apare și dorința de a se împrieteni cu cineva, de a se împrieteni cu Wallace.

Prietenia dintre Eliza și Wallace va avansa frumos, astfel vor ajunge să își destăinuie lucruri din trecut. Ajung să se îndrăgostească unul de celălalt, dar nu își vor destăinui aceste sentimente și le vor ascunde. Și nu am uitat de frații Elizei, Sully și Church pe care i-am adorat.

Coperta cărții este superbă și ilustrațiile din  care sunt geniale. Francesca Zappia cu siguranță are talent și la scris și la desen. Capitolele sunt doar din perspectiva Elizei și totul este relatat la persoana I. Suntem martorii și schimburilor de mesaje dintre Eliza și prietenii săi virtuali.

Pe parcursul cărții, Eliza a trecut prin toate stările, dar  ce este cel mai important este că a știut să ceară ajutor când a simțit că nu mai poate. Acest lucru zic eu, trebuie aplicat neapărat și în viața reală.

Recomand această carte tuturor adolescenților și celor care iubesc astfel de cărți.  Pe Goodreads a primit de la mine 5/5.

3 gânduri despre „Eliza și monștrii ei -Francesca Zappia (recenzie)”