Malakai – volumul 1 și 2 – A. Stephanie (recenzie)

E ciudat să scriu recenzia acestor două volume. Nu ciudat în sensul rău, ci ciudat în sensul că încă nu îmi găsesc cuvintele potrivite pentru a descrie duologia, în special volumul al 2-a. Scriu această recenzie ascultând playlist-ul făcut special pentru cele două cărți. Ți-l las și ție aici. Atunci când am început Malakai am rămas puțin dezamăgită că primul volum nu se ridicase totuși la nivelul așteptărilor mele. Asta până am citit și volumul 2. Efectiv totul s-a spulberat în jurul meu, nu mă așteptam la așa sfârșit, dar epilogul a fost picătura care a umplut paharul, cel care m-a făcut să suspin mai rău decât o faceam înainte.

Autor: A. Stephanie

Bookzone

Număr de pagini: primul volum – 256 / al doilea volum – 222

Malakai – volumul 1

Totul începe când Hannah, o simplă elevă care niciodată nu iese în evidență, alege să meargă în acea dimineață pe jos și să fie martora unui accident care îi va schimba viața pentru totdeauna. Malakai este victima acestui accident. Viața îi atârnă de un fir de ață, dar se pare că Hannah îl salvează, dar atunci când mătușa acestuia vine la școală și o roagă să îl mediteze deoarece este foarte dificil și nimeni nu reușește să îl dea pe brazdă, aceasta este pusă îm fața unei alegeri ce îi va schimba viața definitiv.

Malakai a fost în toate felurile, dar nu iubitor. Îmi venea să închid cartea și să nu o mai citesc doar din cauza nervilor pe care Malakai mi-i facea. Mai pe sfârșit s-a mai liniștit și el, dar nu mult. În schimb, Hannah, este întruchiparea răbdării, al calmului, cam plângăcioasă de fel, am iubit faptul că nu a renunțat la el atunci când a avut nevoie și a încercat să îl ajute.

NU CITI ACEASTĂ PARTE DACĂ NU AI CITIT DUOLOGIA SAU AI CITIT DOAR PRIMUL VOLUM!

Malakai – volumul al doilea

Când am început volumul al doilea mi-am zis că o să fie la fel ca și primul, dar nu. Trecutul lui Malakai iese la iveală, relația dintre cei doi se consolidează într-un fel sau altul. Hannah încearcă să îl convingă că nu se va sinucide, așa că în fiecare seară îl pune să promită că nu o va face. Malakai suferă de depresie și încă o listă lungă de boli psihice (nu e nebun), dar un lucru este cert. O iubește pe Hannah și ar face orice să o vadă fericită ignorând ”ieșirile” sale nervoase.

Sfârșitul însă… mi-a sfâșiat sufletul. Efectiv m-a lăsat fără aer. Simțeam că fac parte din poveste. Simțeam pierderea ca pe o pierderea de a mea. Încă nu pot să trec peste. Încă mai am întrebări la care nu îmi găsesc răspuns și probabil nu îl voi mai găsi vreodată…

Cartea asta nu e despre o poveste de iubire de basm, ci despre sacrificii sau cum spune autoarea, despre supraviețuire. Hannah a fost exemplul viu că poți iubi un om cu tot cu defectele sale. L-a învățat pe Malakai să iubească. Autoarea a citat dintr-o cititoare cum că : ”Anna a fost pentru mine asemenea unei lumânări și acum îmi dau cu adevărat seama și de ce: a ars până s-a stins” , îi dau dreptate. Un mod mai bun de a o descrie pe Anna (așa cum îi spunea Malakai) nu este.

Primului volum i-am acordat 4/5 , dar celui de-al doilea volum 5/5 fără să mă mai gândesc. Sincer, am învățat multe lucruri din aceste două cărți. Te îndemn și pe tine să citești Malakai. Consider că această duologie este duologia sufletului meu.

Le mulțumesc celor de la Bookzone pentru duologia oferită pentru recenzie!

3 gânduri despre „Malakai – volumul 1 și 2 – A. Stephanie (recenzie)”