Refugiul de Stillhouse Lake – volumul 1 – Rachel Caine (recenzie)

Nu e ușor să citești un thriller și apoi să te prefaci că nu l-ai citit sau că totul este în regulă. Refugiul de la Stillhouse Lake a pătruns în mine până la măduva oaselor. M-am simțit inutilă în fața personajelor. Cumpărată doar pentru că am o pasiune aparte pentru acest gen și pentru că vreau să îmi măresc colecția de thrillere de la această editură, s-a dovedit a fi o carte care dă cu tine de pământ și te trezește la realitate. Te face să crezi că totul de bine apoi, boom, totul se năruie și tu nu poți face nimic în legătură cu asta.

Volumele seriei:

1. Refugiul de la Stillhouse Lake
  2. Killman Creek
  3. Wolfhunter River

Autor: Rachel Caine

Număr de pagini: 336

Copertă: broșată

Editura: Herg Benet

SINOPSIS:

Gina Royal este aparent definiția banalității: o gospodină timidă din Midwest, cu o căsnicie fericită și doi copii adorabili. Dar când un accident de mașină dezvăluie viața secretă de criminal în serie a soțului ei, este nevoită să se reinventeze ca Gwen Proctor, mama luptătoare care ar face orice pentru a-și apăra copiii.

Cu fostul soț acum în închisoare, Gwen și-a găsit într-un final refugiu într-o casă nouă din îndepărtatul Stillhouse Lake. Deși mai este încă o țintă pentru hărțuitorii de pe internet, care sunt convinși că a avut un amestec în crimele soțului, ea îndrăznește să creadă că și-ar putea crește fiul și fiica în liniște și siguranță.

Dar chiar pe când începe să se simtă bine în pielea noii ei identități, un cadavru apare plutind pe apele lacului și Gwen începe să primească scrisori de la o adresă pe care o cunoaște foarte bine. Gwen Proctor va trebui să-și adune prietenii cât mai aproape și să-și țină dușmanii sub control, pentru a evita ca identitatea ei reală să fie dezvăluită – altfel, își va vedea copiii devenind victimele unui criminal sadic care găsește plăcere în a o chinui.

Un lucru însă e sigur: a învățat cum să se lupte cu răul. Și nu se va da în lături de la nimic.

Cartea încă de la prolog începe bine, și anume cu o crimă. Gina Royal este o gospodină ca oricare alta. Își crește cei doi copii alături de soțul ei, Melvin Royal. Acesta își întreține familia și chiar o duc bine. Până când un accident dezvăluie adevarata față a lui Melven. Acesta era un monstru.

”Gina a privit în sus, dincolo de capota SUV-ului înfipt în perete, și a văzut o păpușă complet dezbrăcată, de mărime umană. Atârna de un cârlig agățat de tavanul garajului. Preț de un moment straniu, a fost cât pe ce să râdă – părea ceva atât de nepotrivit să fie acolo. Se balansa, cu un ștreang prins de gât, cu mâinile căzute pe lângă trup. Deși era o păpușă, nu ai fi zis că avea proporțiile perfecte, arăta foarte real, pielea avea pete roșii… Și de ce i-o fi pictat cineva fața în acel vinețiu urât, de ce i-o fi făcut ochii roșii și i-o fi jupuit bucăți de piele, apoi i-ar mai fi lăsat și limba să atârne afară din gură? Atunci a avut o revelație. Nu este o păpușă.”

Acest episod marcant o face pe Gina să realizeze cu ce monstru a trăit. Toate crimele se petreceau sub nasul ei, dar nu observa. Acum, după un an în care a fost pusă sub acuzarea de complice, aceasta se ascunde sub alte nume, Gwen Proctor, în alte locuri, până ajunge să locuiască în Stillhouse Lake sau cum mai era numit de prietenii fiicei sale, Killhouse Lake, iar numele se potrivea atât de bine.

Este în pericol din cauza armate de troli (așa cum îi numește ea) deoarece aceștia o vânează pentru a o ucide din cauza crimelor soțului ei. Își protejează copii cât de bine poate, iar lucrurile par să se domolească. Asta până în lacul din fața casei apare un cadavru, iar totul seamănă cu ceea ce facea fostul soț. Ce va face Gwen acum? Își va lua copiii iar și va fugi sau își va înfrunta fostul soț?

Sincer, un așa thriller nu am mai citit. Atât bine construit, personajele fiind frumos conturate, iar povestea parcă e desprinsă din realitate. Acum aștept cu sufletul la gură publicarea volumul 2. Modul în care totul a fost povestit, modul în care Gina a fost supusă suferinței din cauza soțului, mă făcea să regret că nu îi pot da o palmă sau mai multe lui Melvin. Am apreciat modul în care aceasta își proteja copiii, deși uneori exagera, motivul era de înțeles. Îi iubesc caracterul și tot ce ține de ea.

Nervii mei au fost constant întinși la maxim, au fost momente când am empatizat cu anumite personaje și au fost momente când mă gândeam care este sfârșitul, și bineînțeles că m-am înșelat în privința lui, dar asta nu m-a oprit să devorez cartea. Nu e de mirare că am terminat-o într-un timp atât de scurt.

Pe Goodreads i-am oferit 5/5, deși nota mea finală a fost 4,5 / 5 . Abia aștept să pun mâna și pe celelalte două volume, apoi cu siguranță fac noaptea albă alături de Gina. :))

4 gânduri despre „Refugiul de Stillhouse Lake – volumul 1 – Rachel Caine (recenzie)”