Blestemul mării -Shea Ernshaw (recenzie)

Chiar și acum, când mă gândesc la această carte îmi imaginez un alt sfârșit, o altă variantă prin care blestemul să nu se fi sfârșit doar în acest mod. Cartea am achiziționat-o la îndemnul unor prietene (@luizacomenteaza.eu și @one_girl_thousand_books ) care au laudat cartea asta o grămadă și așa m-am hotărât că trebuie să citesc și eu. Nici de cum nu mi-aș fi imaginat că o să plâng atât și că o să îmi placă atât de mult. Nu m-am gândit nici măcar o dată că o să mă afecteze atât de tare povestea.

Titlu: Blestemul mării

Autor: Shea Ernshaw

Număr pagini: 320

Editură: Leda Edge (Corint)

Cu două sute de ani în urmă, trei surori au fost condamnate la moarte pentru vrăjitorie. Cu pietre legate de glezne, fetele au fost aruncate în ocean și lăsate să se înece. Acum, în fiecare vară, Marguerite, Aurora și Hazel Swan se întorc în oraș și ucid fără milă. An de an, trei băieți își găsesc pieirea în adâncuri, atrași de farmecul răvășitor al misterioaselor surori.

Penny Talbot locuiește împreună cu mama ei pe o insulă din apropiere de Sparrow și are în grijă bătrânul far. În mod surprinzător, adolescenta cuminte și retrasă știe o mulțime de lucruri despre năpasta care s-a abătut asupra micii așezari în urmă cu două secole și a descoperit chiar și metoda prin care Marguerite, Aurora și Hazel pot fi oprite.

Totul se complică atunci când în orașul blestemat sosește ca din întâmplare Bo Carter, un tânar fermecător, dar plin de secrete, pe care însă nu e gata să le dezvăluie. Încetul cu încetul, băiatul va cădea în mrejele surorilor Swan, iar Penny va fi silită să facă o alegere cumplită: să se salveze sau să îl salveze pe Bo?

Marguerite, Hazel și Hazel Swan sunt trei surori care nu sunt gemene, dar s/au născut în aceeași zi, dar doar anii diferă. Ironia sorții face ele își vor găsi sfârșitul de ziua lor de naștere,  1 iunie.

”Patru săptămâni mai târziu, la solstituțiul de vară al anului 1823 – zi aleasă anume de localnici pentru că solstițiul, zicea gura lumii, garanta moartea unei vrăjitoare – , cele trei surori au fost înecate sub acuzație de vrăjitorie. Marguerite avea nouăsprecece ani în ziua morții ei, Aurora avea optsprezece ani, iar Hazel, șaptesprezece.”

Erau cele mai frumoase fete, erau fermecătoare și orice bărbat se îndrăgostea de ele, dețineau prima parfumerie din orașul Sparrow și din acel timp, lucru care le-a dat de bănuit localnicilor care credeau că aruncă farmece asupra parfumurilor ca să se îndrăgostească toți bărbații de cele trei surori în momentul în care una dintre ele  a fost prinsă cu un bărbat însurat în pat.

Apogeul este atins atunci când sora mai mică este prinsă și ea în pat cu cineva, dar nu cu oricine, ci iubirea vieții sale. Atunci tatăl acestuia le plănuiește moartea, susținut de femeile bărbaților care au trecut prin pat cu surorile. Adică, de ce să recunoști că ai călcat strâmb când poți să minți cu nerușinare și să spui că te-ai simțit vrăjit de ele? Atunci când frumoasele surori au fost capturate, îmbrăcate cu rochii albe și legate de mâini și de picioare cu saci plini de pietre și împinse în cel mai adânc loc din ocean, peste orașul Sparrow se va așterne un blestem care va dăinui mult timp de atunci încolo.

După moartea lor, pe data de 1 iunie, ele se întorc pe țărm pentru a fura corpul unor trei fete atrase de cântecul ce va răsuna din ocean pentru a atrage trei băieți ca să îi înece, iar Penny Talbot, personajul principal, încearcă să țină piept chemării. Anul acesta, însă, totul va fi diferit și se vor lua cele mai grele decizii și se vor face cele mai multe sacrificii în numele iubirii. Blestemul se va dezlega și surorile Swan își vor găsi liniștea? Asta vei afla doar dacă vei citi această carte.

De mult nu am mai citit o așa carte care să mă țină într-un continuu suspans. Mi s-a părut a fi o carte foarte imprevizibilă, dat fiind faptul că nu am putut ghici finalul sub nici o formă. Mi-a oferit o stare de spaimă și aveam momente când chiar îmi era frică să mai stau în casă singură.

După cum am spus și pe Instagram, cuvintele sunt de prisos. Blestemul mării este o carte despre adevăratele sacrificii ale iubirii. Shea Ernshaw a reușit cu adevărat a fost în stare să îmi ofere 1000 de emoții. Am plâns destul, povestea în sine este foarte frumoasă și chiar nu am putut să îmi controlez lacrimile. A atins corzile sensibile ale sufletului meu așa cum nu multe cărții au făcut-o . Cu siguranță o voi reciti-o și cu siguranță vor exista aceleași emoții.

Dacă este să vorbim despre aspectul cărții, cartea are o copertă absolut genială, iar ilustrațiile de la fiecare capitol vorbesc de la sine. Iubesc tot ce ține de cartea asta, și aspectul, și conținutul. Iubesc personajele, în special pe Penny, care este o fată foarte specială. Îmi este ciudă că nu îți pot arăta în cuvinte cât de  bună este cartea asta și cât de mult merită citită. Sper doar că am reușit să te conving să o citești.

Pe GoodReads i-am oferit 5/5 deși simt nevoia să îi dau mult mai mult de atât. Recomand această carte iubitorilor de fantasy și iubitorilor de romance, deoarece cartea această prezintă ambele subiecte, îmbinate frumos.

”Cad tot mai adânc, tot mai lipsită de lumină și tot mai înfrigurată. Dar poate că acesta, adică ceea ce fac acum, este cel mai omenesc lucru posibil. Să mor. Să te sacrifici în așa fel încât ceilalți să nu trebuiască să o facă. Să faci o alegere. Și m/am îndrăgostit. Ce e mai omenește posibil decât asta?”

4 gânduri despre „Blestemul mării -Shea Ernshaw (recenzie)”