Printul nemilos – volumul 1 -Holly Black (recenzie)

Inca de la inceput am stiut ca o sa imi placa aceasta carte desi este prima carte citita de mine scrisa de Holly Black si nu ii stiam stilul de a scrie, incepand de la laudele pe care le tot primea cartea, pana la povestea in sine. Ador cartile fantasy si niciodata nu dau inapoi cand vine vorba de carti de genul. Este oficial noua mea obsesie si abia astept sa citesc volumul 2. Printul nemilos este primul volum din seria Fapturile vazduhurilor.

SINOPSIS:

Jude avea șapte ani când părinții ei au fost uciși iar ea și cele două surori ale ei au fost răpite și duse să trăiască în înșelătoarea Înaltă Curte a Tărâmului zânelor. Au trecut zece ani și acum Jude își dorește mai mult decât orice să-și găsească locul aici, în ciuda condiției sale de muritoare. Însă multe dintre zâne detestă oamenii. Mai ales Prințul Cardan, fiul cel mai mic și mai nemilos al Înaltului Rege. Ca să-și câștige locul la Curte, Jude este nevoită să-l sfideze și să suporte consecințele.

Luxuriantă, plină de pericol, o carte ca o bijuterie întunecată. Lumea lui Black este amețitoare, pătrunsă de un sentiment neîndurător de pericol. M-a captivat capitol cu capitol, pe tot parcursul aventurii lui Jude, care este o eroină de care te atașezi imediat – curajoasă, dar practică, întru totul umană. Această poveste savuroasă vă va seduce și vă va face să tânjiți mereu după încă o pagină.

Autor: Holly Black

Anul aparitiei: 2018

Editura: Storia Books

Coperta: Brosata

Inceputul acestei carti, acestui volum, este destul de agresiv (isi merita numele) . Jude, Taryn si Vivi traiesc fericite in lumea oamenilor, bineinteles, asta pana intr-o zi cand un strain apare la usa lor si le ucide parintii. Acesta este tatal real al lui Vivi, asa ca este nevoit sa le ia si pe celelalte doua copile cu el si le creste si educa. Nu te gandi ca totul va fi roz pentru ele in taramul zanelor. Din contra, faptul ca sunt oameni nu le prea da de ales. Zanele erau rele cu Jude si Taryn, iar acestea trebuiau sa indure in tacere, mai ales ca de multe ori erau chinuite de printul Cardan.

Jude, personajul principal al acestei carti incearca din rasputeri sa isi ascunda temerile si sa nu le arate. Isi doreste sa fie si ea nemuritoare si isi doreste asta din tot sufletul. Insa, i viata sa apar anumite oportunitati care ii pot schimba viata definitiv.

Actiunea se deruleaza pe doar un fir narativ, iar acela este din perspetiva lui Jude si tare mi-ar fi placut sa citesc si cateva capitole din perspectiva lui Cardan. Personajele sunt frumos conturate, iar relatiile dintre personaje sunt un pic incalcite. Mi-a placut mult faptul ca zanele nu au fost prezentate ca fiind bune, ci erau nemiloase, rele si egoiste. Puteau fermeca orice om si il puteau face chiar sa se sinucida.

Totul se schimba odata cu trecerea paginilor. Jude, fata aceea timida devine o luptatoare. Il infrunta pe Cardan si ii tine piept indiferent de rautatile pe care i le face. Ajunge in punctul in care are „puterea” de a salva ambele lumi insa este indiferenta si parca face totul doar pentru ea.

Mie una mi-a placut foarte mult aceasta carte. Modul in care totul era povestit si ideea cartii in sine ma incanta si iti recomand din suflet sa citesti aceasta carte. Nu o vei mai putea lasa din mana. Pe Goodreads a primit de la mine 5/5 stelute si daca as fi avut cum, ii dadeam 10000/5 .