Sadie- Courtney Summers || recenzie

Dacă mi-ar fi spus cineva că până la finalul acestei cărți, o să ajungă cartea mea de suflet, nu aș fi crezut. Deși când am început cartea, devenisem sceptică, acum consider că e cea mai bună carte de acest gen (thriller) și merită citită. Sfârșitul m-a lăsat cu gura căscată și lacrimi în ochi. Îmi doresc din tot sufletul să existe și volumul 2. Lăsând isteria mea la o parte, hai să trecem la recenzie.

Autor: Courtney Summers

Editura: Leda Edge

An apariție: 2018

Număr pagini: 352

Sinopsis:
Sadie nu a avut deloc o viata usoara. Ramasa orfana, intr-un orasel izolat, a fost silita sa aiba grija nu doar de ea insasi, ci si de surioara sa, Mattie, straduindu-se sa-i asigure o viata cat mai normala. Dar, atunci cand Mattie este omorata cu brutalitate, intregul univers al lui Sadie se prabuseste. Dupa ce politistii fac o ancheta de mantuiala, tanara hotaraste sa il descopere singura pe ucigasul surorii sale, asa ca porneste intr-o adevarata calatorie in cautarea dreptatii, dar si a razbunarii. Numai ca drumul sau e presarat cu primejdii nebanuite si, curand, tinerei i se pierde urma. Atunci cand prezentatorul radio West McCray afla povestea celor doua surori, acesta incepe o investigatie menita sa scoata la iveala adevarul despre disparitia lui Sadie, dar si despre moartea lui Mattie. Aproape imediat, podcast-ul despre ancheta sa devine o adevarata senzatie pe internet, caci din ce in ce mai multi oameni sunt interesati de soarta lui Sadie, sperand, cu totii, ca aceasta va fi descoperita de curajosul investigator inainte de a fi prea tarziu...

Cu greu îmi aștern cuvintele, cu greu mă gândesc la sfârșitul acestei cărți. Nu m-am gândit nici o clipă că așa se va termina deoarece autoarea nu dă semne că s-ar întâmpla asta. Această carte nu are parte de un happy-end.

Sadie este o tânără de nouăsprezece ani, este bâlbâită ceea ce o face un pic drăguță și nu știe ce e aia copilărie fericită. Pierde tot ce are mai scump și mai de preț pe lumea asta, pe sora ei, Mattie. Aceasta este ucisă cu sânge rece de…nu pot spune, dacă vrei să afli, citește cartea.

Văzând că poliția nu o ajută cu absolut nimic, aceasta pleacă în cea mai lungă călătorie a sa. Și nu vă gândiți că pleacă într-o vacanță, ci pleacă pentru a se răzbuna. Ca în orice thriller, călătoria lui Sadie va fi plină de pericole cărora le va face față mai mult sau mai puțin.

Acțiunea se derulează pe două planuri narative. Într-unul în avem pe prezentatorul radio West McCray și în celălalt pe Sadie. La început chiar mă ca i xtrecerile astea de la un personaj la altul, dar spre sfârșitul cărții am început să le înțeleg. Uneori, acțiunea este alertă și alteori, este lentă și parcă nu mai avansează.

Personajele, chiar sunt multe, dar în prim-plan sunt prezentatorul radio West McCray și Sadie. Deși, la început West nu a fost prea interesat de acest caz, cu cât avansa mai mult, cu atât mai mult devenea mai atașat de acest caz și voia să facă tot posibilul să o aducă pe Sadie acasă, la familia care o aștepta. Sadie este un personaj puternic care renunță la propriile fericiri pentru a face-o pe Mattie fericită. Când moare aceasta, sufletul lui Sadie este spart în mii de bucățele care se vor lipi (nu complet) doar când se va răzbuna.

Subiectul cărții este unul foarte trist, care atinge o coardă sensibilă a sufletului tău. Așa cum și Veronica Roth (autoarea seriilor Divergent și Pecetea morții) spunea: „O carte care o să vă bântuie și-o să facă să vă fie rău de-a dreptul, care o să pună stăpânire pe voi și n-o să vă mai dea drumul până când nu veți ajunge să depuneți mărturie despre adevărul și realismul său”. Din punctul meu de vedere, este o carte cu o heartbreaking story care nu îți va da pace.

În ceea ce privește cartea, îmi place mult coperta deși e broșată și am apreciat notele de subsol. Scrisul este mare și perfect (pentru mine). Ultimele 50 de pagini se citesc foarte repede deoarece acțiunea avansează enorm de mult.

Pe Goodreads i-am oferit 5⭐/5 indiferent de cum am perceput cartea la început. Finalul m-a lăsat cu un mare gol în suflet și tare mult îmi doresc să apară și volumul 2 (o să vă înnebunesc cu asta).

Cartea o poți achiziționa de pe site-ul editurii Corint, dar și de pe site-uri cum ar fi: Elefant, Libris, Carturești, etc.

❓❓Tu ai citit această carte? Ce părere ai despre ea? Ai mai citit cărți scrise de această autoare?