Regatul Spinilor și al Trandafirilor || recenzie

Mi s-a recomandat de multe ori această şi din nu ştiu care motiv, am preferat să nu o citesc, dar asta s-a schimbat în momentul în care am găsit cartea la bibliotecă și am luat-o. Recunosc, am stat vreo 4-5 zile fără s-o citesc pentru că încă sufeream de „febra Tronul de cleștar” (aici ai recenzia primului volum și celui de-al doilea) . Toată lumea îmi spunea „citește-o! ” așa că m-am conformat și am citit-o, în trei zile. Ce pot să mai spun? A devenit mica mea obsesie pe lângă Tronul de cleștar și Regina Roșie (recenzia aici) . Volumul II o să îl citesc când apare și volumul III . Nu vreau să aștept după. 😁 Revenind la cărţile noastre, Regatul spinilor şi al trandafirilor sau ACOTAR e o carte foarte, foarte bună.

Autor: Sarah J. Maas

Număr pagini: 480

Anul apariţiei: 2017

Editura: Rao

Vreau mai intai sa subliniez faptul ca stilul autoarei m-a fermecat. I-am iubit stilul inca de cand am citit Tronul de clestar si cu siguranta voi mai cumpara si citi si alte carti si serii scrise de Sarah . Va urma pe blog un top al celor mai buni autori si cu siguranta va fi si ea.

Lumea lui Feyre se spulbera atunci cand, la vanatoare, ucide un lup pe care il considera spiridus din cauza marimii sale. Omorand acel spiridus, ea incalca Tratatul dintre lumea oamenilor si lumea spiridusilor si va trebui sa aleaga daca sa moara sau sa traiasca in lumea spiridusilor. Feyre va ajunge in ipostaza in care va trebui sa salveze lumea spiridusilor de cea mai malefica fiinta posibila. Va fi supusa la trei probe si va primi si o ghicitoare, dar pana acolo mai avem cale lunga.

Feyre vaneaza doar pentru a-si intretine familia. Blanurile animalelor pe care le vaneaza le vinde la piata pentru a face rost de bani. Atunci cand ucide lupul, mai spre seara, sunt vizitati de alt lup si ea va trebui sa aleaga daca traieste sau moare. Bineinteles ca alege sa traiasca, dar in lumea spiridusilor. Ca si in Tronul de clestar, protagonista cauta metode de evadare, dar va ramane datorita sentimentelor pe care le are fata de Tamlin. Va lupta pentru eliberarea lui si al regatului, dar va plati cu pretul vietii sale.

Actiunea este foarte ampla, iar personajele sunt bine conturate. Tot ceea ce se intampla te tine practic „in priza” . Au fost momente in care voiam pur si simplu sa arunc cartea de toti peretii, au fost momente cand am plans pentru personaje si bineinteles, m-am bucurat cand am citit finalul. Feyre este un personaj minunat, desi in unele parti m-a cam enervat.

Un aspect tare placut pentru ochisorii mei a fost faptul ca exista o harta chiar la inceput foarte amanuntita, pe care eu initial nici nu am vazut-o. Ma si miram cum de a scapat o carte fantasy fara harta.

Toata povestea in sine a fost feerica. Sunt innebunita dupa cartile care au in prim-plan fapturile din alta lume. Recunosc ca exista destul de multe asemanari intre aceasta carte si Tronul de clestar, dar nu sunt asa evidente.

Stiti ca ma feresc mereu sa nu dau spoilere asa ca nu stiu ce am facut aici. 🙂 Imi pare rau daca v-am dat spoilere, nu a fost intentia mea. Sunt aici doar pentru a lauda cea mai minunata serie! Daca nu ati citit seria aceasta, ce mai asteptati?

Pe Goodreads a primit de la mine 5/5 si abia astept sa citesc si celelalte doua volume desi nu le voi citi prea curand, dupa cum stiti de mai sus. 🙂