Cinder. Cronicile lunare de Marissa Meyer -volumul 1 || recenzie

Sinceră să fiu cu tine, primele capitole le-am citit cam greu. SF-ul nu a fost niciodată genul meu preferat, de aceea am fost cam sceptică în ceea ce privește această carte, chiar dacă ea era foarte lăudată, dar nah, ce să fac? Știi că gusturile nu se discută. Nu pot să zic că nu mi-a plăcut, pentru că mi-a plăcut, dar nici nu mă omor după ea. Voi cumpăra volumul 2 pentru că vreau să văd ce se mai întâmplă. Cine știe, poate volumul 2 o să îmi placă mai mult. 🙂

Autor: Marissa Meyer

Anul apariţiei: 2017

Editura: Epica

Număr pagini: 368

Cinder este o tânără de șaisprezece ani, mecanic de meserie, chiar cea mai bună din Noul Beijing și este… ăăă… cyborg. Da , ai citit bine. Este luată sub tutelă de Linh Garan și nu își aduce aminte nimic din copilăria sa decât de la vârsta de unspreceze ani. Tatăl vitreg moare, iar ea rămâne sub tutela lui Adri, soţia lui Linh Garan.

Fiind Mama ei vitregă o urăște, iar aici putem găsi asemănarea dintre această carte și povestea clasică, Cenușăreasa. Avem chiar și două surori vitrege. Cinder este varianta mai actuală a Cenușăresei. În Cinder nu apar șoricei care se transformă în cai sau acel pantof de cleștar, ci avem androizi, mașini și în locul pantofului de cleștar avem minunatul picior pe care Cinder îl cam pierde la bal. 😂

Revenind la personajul principal, Linh Cinder, spuneam că e cyborg. Chiar este, dar nu în totalitate, doar 36,28%. Nu își amintește absolut nimic din copilărie, ci doar din punctul în care ajunge sub tutela lui Linh Garan, care din păcate moare. Cinder este discriminată de mama vitregă, Adri și desigur, face comparaţie între ea și fetele sale, Pearl și Peony. Cinder are un singur prieten, un android vechi, pe nume Iko. Atunci cand Cinder îl întâlnește pe prinţul Kai, viitorul rege, se vor schimba multe, vezi tu în carte la ce mă refer. 😁

Acţiunea se derulează după 126 de ani de la Al Patrulea Război Mondial în Noul Beijing. Populaţia acestui oraș este formată din cyborgi, androizi, dar și oameni normali. O molimă își face apariţia în Noul Beijing, oamenii murind din cauza molimei deoarece nu i se găsește leac. În spaţiu, poporul lunar așteaptă cu nerăbdare momentul oportun pentru a ataca și prelua conducerea Noului Beijing.

Lunarii sunt conduși de Regina Levana. O fiinţă fără suflet, rea, despre care se spune că și-a ucis nepoata, pe Selene, într-un incendiu pentru a putea ajunge ea la conducere. Au puterea de a face oamenii să creadă că sunt frumoși și nu suportă oglinzile.

Acţiunea este bine conturată, personajele bine construite, iar naraţiunea este la persoana a III-a.

Cartea a primit de la mine 4/5 🌟 deoarece nu pot să spun că e chiar atât de nașpa, iar iubitorilor de SF , o recomand cu mâna pe inimă. Cu siguranţă o să le placă. ☺

Cine a mai citit cartea? Care este părerea ta?

2 gânduri despre „Cinder. Cronicile lunare de Marissa Meyer -volumul 1 || recenzie”

1. SF-ul nu a fost și încă nu este genul meu preferat și sinceră să fiu, subiectul cărților mi s-a părut cel puțin absurd. Cenușăreasa cyborg? Seriously? Daar m-am apucat de ele și le-am terminat într-o săptămână pe toate. Mi-au plăcut enorm! Mie mi s-a părut ca evoluează pe măsură ce avansezi. Abia aștept să văd cum ți se vor părea și restul, dacă le citești pe toate.

Apreciat de 1 persoană